Fundacja Sinfonietta Pomerania,
Festiwal Muzyki Współczesnej "Nowe Fale"
Fundacja Sinfonietta Pomerania powstała w 2014 roku w celu w celu upowszechniania i rozwoju kultury muzycznej. Swoją misję spełnia m.in. poprzez organizację szeregu przedsięwzięć artystycznych, ze szczególnym uwzględnieniem wydarzeń promujących najnowszą twórczość muzyczną na Pomorzu. Do najważniejszych z tych działań należy zaliczyć Festiwal Muzyki Współczesnej „Nowe Fale”.
Od początku istnienia Fundacji, sprawujemy pełną oprawę wizualną jej najważniejszych przedsięwzięć: Festiwalu Nowe Fale, Gdańskie Koncerty Prawykonań itd. Stworzyliśmy koncepcje wizualne poszczególnych edycji Nowych Fal, od początku starając się utrzymać jednolitą serię wydawniczą.
Sinfonietta Pomerania
Projekt logo i kolorystyka
Orkiestra Sinfonietta Pomerania, jak również związana z nią Fundacja, powstały po to, aby promować szeroko rozumianą muzykę współczesną. W logo Sinfonietty zdecydowaliśmy się użyć nowoczesnego, bardzo geometrycznego kroju, który w zdecydowany sposób podkreśla charakter działalności Fundacji. Znajdująca się w logo pięcioliniowa fala, jest zobrazowaniem łacińskiego słowa pomerania (polski: pomorze), wskazując w ten sposób pochodzenie Sinfonietty Pomerania.
Również dobór kolorystyki jest nieprzypadkowy: chłodnie odcienie szarości i niebieskiego wskazują na pomorską proweniencję jak również świadczą o profesjonalizmie, dużym zaangażowaniu i najwyższym poziomie wykonawczym orkiestry.
Sinfonietta Pomerania
Strona internetowa
Projekt strony internetowej Sinfonietta Pomerania w bardzo znaczącym stopniu nawiązuje do logo. Zdecydowaliśmy się użyć podobnego, modernistycznego kroju pisma oraz możliwie najbardziej zachować oryginalną kolorystykę.
Główną ideą było pokazanie „żywej muzyki”. W tym celu zastosowaliśmy pokaz slajdów jako tło strony – odpowiednio przetworzone zdjęcia orkiestry podczas koncertów. Efekt takiego rozwiązania był porywający.
Festiwal Muzyki Współczesnej "Nowe Fale"
Festiwal Muzyki Współczesnej Nowe Fale trwale zagościł na pomorskiej scenie muzycznej. Przyciąga największe nazwiska związane z muzyką współczesną z Polski i zza granicy. Kolejna, III już edycja festiwalu odbiła się szerokim echem w mediach, nie tylko związanymi z kulturą.
To dla nas zaszczyt, że mogliśmy, po raz kolejny, wziąć udział w kreacji oprawy wizualnej festiwalu projektując i wdrażając wszystkie media związane z promocją: outdoor (przestrzeń publiczna), książki, plakaty, foldery, jak również strona internetowa, wraz z archiwum poprzednich edycji.
Festiwal Nowe Fale
Projekt Logo i kolorystyka
Logo festiwalu w sposób bezpośredni nawiązuje do słów: fale, nowość/nowy. Nowoczesny, bardzo geometryczny krój, ciemna granatowa kolorystyka. Litery E zamienione są symbolicznie w fale. Ilość użytych kolorów również nie jest przypadkowa: oznacza szerokie horyzonty i mnogość zainteresowań. Kolory ułożone są w postaci harmonii spotykanej na kole barw Newtona – oznaczając uporządkowanie.
Od początku istnienia Fundacji, sprawujemy pełną oprawę wizualną jej najważniejszych przedsięwzięć: Festiwalu Nowe Fale, Gdańskie Koncerty Prawykonań itd. Stworzyliśmy koncepcje wizualne poszczególnych edycji Nowych Fal, od początku starając się utrzymać jednolitą serię wydawniczą.
Nowe Fale - outdoor, plakaty
Czyli jak świat dowiaduje się o festiwalu
Festiwal Nowe Fale szeroko reklamowany jest w mediach elektronicznych jak i tradycyjnie rozumianym outdoor.
Nowe Fale - seria wydawnicza
Książki programowe, ulotki, plakaty…
Istotnym elementem każdej edycji Festiwalu jest tzw. „Książka programowa” – książki zawierającej biografie wszystkich kompozytorów oraz solistów, oraz opisy ich dzieł prezentowanych na festiwalu.
Nowe Fale - strona internetowa
Czyli festiwal zawsze online…
Jako, że czy oni także również się zdarza. Kolejny, czwarty już festiwal będzie największym wydarzeniem kulturalnym w tej części Europy. Się, także, o nie tak czy potem my, podobno, owszem