Architektura informacji

1,00

Jednym z najbardziej istotnych, a jedocześnie bardzo niedocenionych elementów projektowania, jest architektura informacji (IA – Information Architecture), czyli sposób organizacji i oznaczania informacji na stronie internetowej lub w oprogramowaniu. Składa się z czterech komponentów: (1) uporządkowania treści w struktury, (2) odpowiedniego nazewnictwa, (3) nawigacji będącej systemem ułatwiającym poruszanie się po serwisie oraz (4) mechaniki wyszukiwania, pozwalającej użytkownikowi na intuicyjne formułowanie zapytań.

W architekturze informacji treści są zwykle grupowane według jednego z kilku przyjętych schematów. Schemat tematyczny dotyczy zestawiania podobnych rzeczy. Diagram zadań zawiera elementy o tej samej funkcjonalności (np. Formularze kontaktowe). Diagramy oparte na metaforach odnoszą się do świata rzeczywistego – możemy je znaleźć np. w sklepach internetowych, gdzie produkty są pogrupowane podobnie jak półki sklepowe.

Dobrze zaprojektowana architektura informacji zapewnia wygodne i intuicyjne użytkowanie, umożliwiając użytkownikowi szybkie dotarcie do poszukiwanych treści. Architektura informacji jest niejako szkieletem każdego bardziej rozbudowanego projektu, a przy jego budowaniu wykorzystujemy różne, wcześniej opisywane narzędzia jak cart sorting, proto-persony

SKU: architektura-informacji Kategoria: Tag:

Opis

Sprawdź, czy to dla Ciebie!

Chcesz budować swoją przewagę na rynku, celniej odpowiadając na potrzeby konsumentów?
Czujesz, że dotychczasowe działania marketingowe nie wykorzystywały potencjału społecznych zachowań?

Postaw na ekspertów!

Kochamy spędzać czas z ludźmi, a to właśnie oni są źródłem najlepszych insightów. Codziennie wykorzystujemy pozornie znane obserwacje do tworzenia nowej rzeczywistości biznesowej naszych klientów. Do szukania insightów wykorzystujemy także narzędzia analityczne i wyniki badań jakościowych.

Uzyskaj wachlarz korzyści!

Osiągniesz zamierzone cele biznesowe, wykorzystując schematy myślenia i działania konsumentów.
Zagłębisz się w świat konsumentów i poznasz mechanizmy, które kierują ich procesem decyzyjnym.
Będziesz tworzyć bardziej dopasowane produkty, a Twoja uwaga zostanie skierowana na to, co naprawdę istotne z perspektywy odbiorców.

Zarabiaj na potrzebach klientów!

1,00Dodaj do koszyka

Chcesz wiedzieć jeszcze więcej?

Z przyjemnością opowiemy o szczegółach naszej wysublimowanej pracy i odpowiemy na każde Twoje pytanie.

Możesz lubić także…

Menu