Prototypowanie

1,00

W celu przeprowadzenia badań użyteczności i walidacji przygotowywany jest prototyp produktu, którego celem jest uzyskanie jak największego podobieństwa wizualnego oraz zbliżonej funkcjonalności do produktu końcowego.

Prace nad prototypem produktu rozpoczynają się od stworzenia całej struktury prototypu, a następnie szczegółowo prototypowane są poszczególne ekrany. Zwykle jednak prototyp nie obejmuje pełnej funkcjonalności produktu, a tylko działanie dla poszczególnych osób, które chcemy sprawdzić podczas testów.

Kiedy testy użyteczności są przeprowadzane w celu walidacji nowej koncepcji, prototyp produktu staje się użytecznym narzędziem. Charakteryzuje się zbliżoną interaktywnością i klikalnością i jak największym podobieństwem wizualnym do rzeczywistego produktu. Ma niejako „udawać prawdziwy produkt”, aby podczas testów badani mogli go swobodnie używać. Najczęściej jednak prototyp produktu nie obejmuje wszystkich funkcji projektowanego systemu, a jedynie oddaje ducha rozwiązania i główne ścieżki (user flows), po których będą się poruszać przyszli użytkownicy.

Choć wdrożenie interaktywnego prototypu produktu wymaga nieco więcej pracy niż statyczne ekrany, to ostatecznie jego zastosowanie pozwala zaoszczędzić na kosztach produkcji. Wymagane poprawki wskazane przez testy użyteczności są wprowadzane do projektu przed jego wdrożeniem.

Rola prototypu produktu nie musi ograniczać się tylko do testowania użyteczności. Może również pomóc zainteresowanym stronom zrozumieć projektowane rozwiązania lub być wykorzystywane podczas prezentacji mających na celu przyciągnięcie inwestorów. Prototypowanie towarzyszy wynalazkom od zarania dziejów i jest równie skuteczne w tworzeniu produktów cyfrowych.

SKU: prototypowanie-02 Kategoria: Tag:

Opis

Sprawdź, czy to dla Ciebie!

Chcesz budować swoją przewagę na rynku, celniej odpowiadając na potrzeby konsumentów?
Czujesz, że dotychczasowe działania marketingowe nie wykorzystywały potencjału społecznych zachowań?

Postaw na ekspertów!

Kochamy spędzać czas z ludźmi, a to właśnie oni są źródłem najlepszych insightów. Codziennie wykorzystujemy pozornie znane obserwacje do tworzenia nowej rzeczywistości biznesowej naszych klientów. Do szukania insightów wykorzystujemy także narzędzia analityczne i wyniki badań jakościowych.

Uzyskaj wachlarz korzyści!

Osiągniesz zamierzone cele biznesowe, wykorzystując schematy myślenia i działania konsumentów.
Zagłębisz się w świat konsumentów i poznasz mechanizmy, które kierują ich procesem decyzyjnym.
Będziesz tworzyć bardziej dopasowane produkty, a Twoja uwaga zostanie skierowana na to, co naprawdę istotne z perspektywy odbiorców.

Zarabiaj na potrzebach klientów!

1,00Dodaj do koszyka

Chcesz wiedzieć jeszcze więcej?

Z przyjemnością opowiemy o szczegółach naszej wysublimowanej pracy i odpowiemy na każde Twoje pytanie.

Możesz lubić także…

Menu