Warsztaty z propozycjami wartości mają na celu określenie, w jaki sposób zaprojektowany produkt będzie odpowiadał potrzebom użytkownika. Jednym z narzędzi służących do tego celu są persony lub archetypy użytkowników. Dzięki informacjom o tym, czym zajmują się osoby, jakie mają problemy i czego chcą, możesz zaprojektować konkretne rozwiązania, które będą dla nich odpowiednie.
Podczas warsztatów z propozycją wartości tworzona jest lista potrzeb personalnych, problemów i potencjalnych rozwiązań, które może zaoferować produkt. Rozwiązania te można podzielić na: (a) dostarczanie użytkownikom przyjemności, (b) rozwiązywanie ich problemów, a także (c) zaproponowanie dla nich dodatkowych, wcześniej nieuświadomionych korzyści.
Po zebraniu wszystkich informacji, warsztat powinien zakończyć się opisem, jak nasz produkt odpowiada na potrzeby użytkownika. Zaletą tego podejścia jest skupienie się na oferowaniu użytkownikom określonej wartości, bez konieczności tworzenia szczegółowego modelu biznesowego.